Tuesday, March 1, 2022

Berättande uppsats om att återvända till skolan

Berättande uppsats om att återvända till skolan



Skapa Flashcards. Jag kom in i skrivandet utan att sträva efter att förbättra mitt skrivande berättande uppsats om återgång till skolan. Spänningen förtärde mig när jag fick reda på den första tidningen i... Det var ett ovärderligt ögonblick för mig, men samtidigt visste jag att jag måste bygga vidare på denna framgång och göra den ännu större. Logga in. Relaterade dokument Uppsats Varför jag valde att gå på TNCC Varför jag valde att gå på TNCC För att vara motiverad att göra något måste du brinna för det du gör.





Relaterade dokument



Eftersom jag sovhem fick jag inget ekonomiskt stöd över för mig och det påverkade mig mycket. Jag hade inte tillräckligt med pengar till böcker alls. Jag kunde inte göra en hemuppgift eftersom jag inte hade boken till klassen. Det var inte så jag ville börja min första termin på college. Jag ville börja college starkt och utan några bekymmer men jag antar att jag lär mig den hårda vägen för tillfället. Låga betyg på prov, frågesporter, inlämningsuppgifter och saknade läxor var mitt problem i klassen. Det var ungefär två veckor kvar av terminen och jag var tvungen att avsluta mitt engelska arbete ovanpå boendemiljö.


Före college kunde jag prestera dåligt i en klass och det skulle vara irrelevant för mig eftersom jag inte hade någon medvetenhet om vikten av utbildning. Jag missade i genomsnitt cirka tjugo till tjugofem dagar i skolan per år. Bara ungefär en tiondel av de missade dagarna var dagar jag faktiskt inte kunde komma till skolan. Att gå i skolan var min existens förbannelse, berättande uppsats om återgång till skolan, Jag ville helt enkelt inte vara där. Hur jag lyckades ta examen i tid vet jag inte. Under mina första år på gymnasiet gjorde eller brydde jag mig inte om så mycket, berättande uppsats om återgång till skolan.


Jag gick in på gymnasiet och trodde att det skulle vara lätt och jag kunde bara dyka upp till mina klasser och jag skulle klara. Under mitt första och andra år studerade jag inte eller gjorde mycket av mina läxor, vilket ledde till att jag inte fick särskilt bra betyg på mina prov. Jag skulle alltid vara förvirrad när det gäller uppdrag och projekt men jag skulle aldrig be om hjälp. Mina föräldrar var inte nöjda med mig. Under hela gymnasiet, berättande uppsats om återgång till skolan, Jag har aldrig haft en engelsklärare som har påverkat mig enormt när jag skriver, och jag har aldrig lärt mig nyckelaspekterna i att skriva en uppsats. Jag vet att jag hade några fantastiska lärare under gymnasietiden som har lärt mig lite om att skriva, berättande uppsats om återgång till skolan dessa lärare var alltför upptagna av... Jag har alltid varit ganska bra på matematik men jag har aldrig riktigt förstått hur min professor undervisade.


Han skulle inte gå in på så mycket detaljer. Han skulle bara visa ett exempel på tavlan och sedan gå vidare. Så jag skulle gå berättande uppsats om återgång till skolan för att göra onlineuppgiften då kan du inte slutföra den. På grund av min bristande närvaro i SPH-I blev jag underkänd på klassen. Jag sattes in i en Foundations For Writings-klass eftersom jag inte tog mitt ACT-poäng på allvar och fick ganska låga poäng i skrivdelen av det. Den klassen bestod bara av att skriva tre uppsatser och jag formaterade dem inte i MLA, jag var fortfarande en amatör när det kom till MLA; men jag klarade mig.


Jag klarade min Foundations-klass och tog Composition 1 följande termin. Hela den terminen som bestod av fem uppsatser var en katastrof. Jag lärde mig ingenting eftersom min instruktör vid den tiden gav mig ingen feedback för att lära mig av mina misstag och det är så jag lär mig bäst. Det fanns aldrig någon närvaropolicy, men en viss dag var hela klassen närvarande minus en eller två. Även när hela klassen visste att vi bara skulle göra en power point-föreläsning om ett specifikt ämne som vi alla kunde hitta online, kom vi ändå till klassen. Jag tror att motivationsfaktorn för detta var förväntansteorin vi diskuterade.


Som professor sa du till oss att om vi anstränger oss och uppfyller alla krav, så skulle vi uppnå våra mål för klassen. Det fanns inga betyg på hela terminen, så det fanns inga incitament. Jag kom in i skrivandet utan att sträva efter att förbättra mina skrivfärdigheter. Jag kände mig som om jag var en evig genomsnittlig student, oförmögen att utveckla min skrivförmåga. Denna negativa syn förändrades gradvis efter att jag fick varje betyg i min första terminskurs i högskoleskrivande. Dessa betyg visade hur mycket potential jag hade för att bli en mer skicklig författare. Spänningen förtärde mig när jag fick reda på den första tidningen i... Jag tror att jag är bra på grammatik och mekanik, men när det kommer till tidshantering eller organisation så glöm det.


Jag kämpade vanligtvis med skrivprojekt på gymnasiet, mest på grund av mitt ointresse och min stora förmåga att slippa skriva inlämningsuppgifter till sista minuten. Min collegeerfarenhet hittills har redan... Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Berättande essä om att återvända till skolan. Berättande essä om att återvända till skolan ord 4 sidor öppet dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Personlig berättelse: Vad jag lärde mig när jag gick på college Sedan jag sovhem, fick jag inget ekonomiskt stöd över för mig och det påverkade mig mycket.


Läs mer. Ord: - Sidor: 3, berättande uppsats om återgång till skolan. Personlig uppsats: Vikten av läxor i gymnasiet Låga betyg på prov, frågesporter, inlämningsuppgifter och saknade läxor var mitt problem i klassen. Personlig berättelse: Där jag växer upp Före college kunde jag prestera dåligt i en klass och det skulle vara irrelevant för mig eftersom jag inte hade någon medvetenhet om vikten av utbildning. Ord: - Sidor: 4. Reflekterande uppsats: Mina första tio år på gymnasiet under mitt första par berättande uppsats om återgång till skolan på gymnasiet gjorde eller brydde jag mig inte så mycket om. Reflekterande uppsats: kvinnors roll i skrivandet Under hela gymnasiet har jag aldrig haft en engelsklärare som har påverkat mig enormt när jag skriver, och jag har heller aldrig lärt mig nyckelaspekterna i att skriva en uppsats.


Min inlärningserfarenhet: Det första året på college Jag har alltid varit ganska bra i matematik men jag har aldrig riktigt förstått hur min professor lärde ut. Min klassanalys Det fanns aldrig någon närvaropolicy, men en viss dag var hela klassen närvarande minus en eller två. Ord: - Sidor: 7. Reflekterande uppsats om min skrivkurs Jag började skriva utan att vilja förbättra mina skrivfärdigheter. Reflektion över mina styrkor och svagheter tror jag att jag är bra med berättande uppsats om återgång till skolan och mekanik, men när det kommer till tidshantering eller organisation så glöm det. Relaterade ämnen. Högskola Gymnasie Utbildning Universitet Popcorn Summer of Love. Redo att komma igång? Skapa Flashcards. Upptäck Skapa Flashcards mobilappar. Företag Om FAQ Support Juridisk tillgänglighet.


Följ Berättande uppsats om att återvända till skolan Twitter. Sekretesspolicy CA Sekretesspolicy Webbplatskarta Annonsera Cookie-inställningar.





exemplifierande uppsatsexempel



Bok: Passerande. Att gå tillbaka till skolan Jag måste säga att det var ett svårt och utmanande beslut att gå tillbaka till skolan, men hittills har det varit ett bra beslut på så många nivåer. När jag var ungefär 14 år var jag tvungen att hoppa av skolan. Men att gå tillbaka till har varit fantastiskt, inte bara genom att vidareutbilda mig, utan för att jag har fått så mycket stolthet och självförtroende. Det har varit en lång tur men jag klarade det till slut och jobbar nu mot min framgång. Att hoppa av till skolan var något jag aldrig föreställt mig. Vid 14 års ålder, två år innan examen, var jag tvungen att hoppa av skolan.


Var tvungen att hoppa av skolan på grund av familjeproblem. På den tiden var min familj väldigt instabil, flyttade från plats till plats och hade inte riktigt någonstans att ringa hem. Och effekten av den instabiliteten var att jag hamnade efter i klassen, att jag inte kunde ta igen jobbet och att jag alltid bytte skola. Det var alldeles för mycket att hantera. Så någonstans längs linjen slutade jag bara gå till skolan, inte planerat och överlagt, jag slutade bara. Jag kunde aldrig komma ikapp med mitt arbete som fick mig att svansa, och när jag kom tillbaka på rätt spår. Det var alltid ett annat drag. Efter att ha fått alla nödvändiga papper och utskrifter från de olika skolorna var jag tvungen att gå till orientering och göra placeringsprovet.


Tog mitt placeringsprov veckan efter och orienteringen kom efter. Jag tycker inte om att se mig själv som perfekt på något sätt, men när det kommer till kritan och vem jag är som person, tror jag att jag har en väldigt bra karaktär. Hur jag agerar runt och behandlar mina kamrater visar denna egenskap. När jag träffar någon ny är jag vänlig, lätt att komma överens med och jag tror att deras åsikter är lika värdefulla som min egen. Jag var osäker på vad jag ville och hade tappat förtroendet för mig själv som student. Men när mina vänner började slutföra college och gå ut i den verkliga världen, insåg jag att jag också behövde göra det jag alltid hade planerat och få min utbildning.


Att se mina föräldrar kämpa ekonomiskt och så småningom förlora sitt hem har fått mig att arbeta hårt för att försörja mig själv och för att spara till min framtid så att jag inte behöver kämpa på det sättet. Efter några år av att bara jobba visste jag att jag behövde göra en förändring. Vid det här laget hade jag redan skaffat mig ett nytt jobb på företaget jag för närvarande arbetar på, och efter några år av hårt arbete och befordran uppmuntrade de mig att gå tillbaka till skolan. Innan college hade jag ingen kontroll över mitt liv eftersom jag alltid hoppades att jag kunde följa andra.


Men fyra år av grundutbildningen på UB förändrade mig, jag har utvecklat mitt självförtroende och självständiga personlighet. Som nu är jag mycket säker på att säga att jag vill bli systemanalytiker efter examen, och jag kommer att hålla fast vid mitt beslut. Att få träffa så många nya människor och få så många nya möjligheter har varit fantastiskt. Sedan jag flyttade hit känner jag mig definitivt som en lyckligare person. Jag kunde äntligen lämna det som gav mig sådan stress och ångest och gå vidare till det jag alltid hade velat göra, som var att gå på college. Allt det hårda arbete jag lade ner på gymnasiet gav till slut mer resultat än jag trodde att det skulle göra. Jag ville ha en fantastisk grupp vänner som jag omedelbart ville få kontakt med under mina första dagar på college. Jag visste också att college skulle vara stressigt och jag skulle gråta många gånger.


Men vad jag inte förväntade mig att hända var att gå igenom stora uttag eftersom jag saknade mina föräldrar och mina nära relationer där hemma så mycket. Hur har jag påverkats av förändringen här? Min framtid. Jag vill göra något med mitt liv som gör mig lycklig. Det har gått nästan 30 år sedan jag gick i skolan. Jag har ofta föreställt mig att jag när jag var i skolan avslutade det jag började för så många år sedan. Mina föräldrar var inte nöjda med mig. Under hela gymnasiet har jag aldrig haft en engelsklärare som har påverkat mig enormt när jag skriver, och jag har heller aldrig lärt mig nyckelaspekterna i att skriva en uppsats. Jag vet att jag hade några fantastiska lärare under gymnasiet som har lärt mig lite om att skriva, men dessa lärare var alltför upptagna med...


Jag har alltid varit ganska bra på matte, men jag har aldrig riktigt förstått hur min professor undervisade. Han skulle inte gå in på så mycket detaljer. Han skulle bara visa ett exempel på tavlan och sedan gå vidare. Så jag skulle gå hem för att göra onlineuppgiften och sedan kunde jag inte slutföra den. På grund av min bristande närvaro i SPH-I blev jag underkänd på klassen. Jag sattes in i en Foundations For Writings-klass eftersom jag inte tog mitt ACT-poäng på allvar och fick ganska låga poäng i skrivdelen av det. Den klassen bestod bara av att skriva tre uppsatser och jag formaterade dem inte i MLA, jag var fortfarande en amatör när det kom till MLA; men jag klarade mig. Jag klarade min Foundations-klass och tog Composition 1 följande termin.


Hela den terminen som bestod av fem uppsatser var en katastrof. Jag lärde mig ingenting eftersom min instruktör vid den tiden gav mig ingen feedback för att lära mig av mina misstag och det är så jag lär mig bäst. Det fanns aldrig någon närvaropolicy, men en viss dag var hela klassen närvarande minus en eller två. Även när hela klassen visste att vi bara skulle göra en power point-föreläsning om ett specifikt ämne som vi alla kunde hitta online, kom vi ändå till klassen. Jag tror att motivationsfaktorn för detta var förväntansteorin vi diskuterade. Som professor sa du till oss att om vi anstränger oss och uppfyller alla krav, så skulle vi uppnå våra mål för klassen. Det fanns inga betyg på hela terminen, så det fanns inga incitament.


Jag kom in i skrivandet utan att sträva efter att förbättra mina skrivfärdigheter. Jag kände mig som om jag var en evig genomsnittlig student, oförmögen att utveckla min skrivförmåga. Denna negativa syn förändrades gradvis efter att jag fick varje betyg i min första terminskurs i högskoleskrivande. Dessa betyg visade hur mycket potential jag hade för att bli en mer skicklig författare. Spänningen förtärde mig när jag fick reda på den första tidningen i... Jag tror att jag är bra på grammatik och mekanik, men när det kommer till tidshantering eller organisation så glöm det.

No comments:

Post a Comment