Friday, March 18, 2022

Essä om min far

Essä om min far



Det betyder att han vill göra allt han har planerat i rätt tid. Mina vänner brukar säga det till mig uppsats om min far att vara son till en sådan far. Antalet namnlösa, ansiktslösa fattiga som han hade hjälpt var långt, vilket vi fick veta först efter att han dog. Hans far, min farfar var en sträng man, en respekterad civilingenjör som arbetade för den koloniala brittiska regeringen. Jag är verkligen stolt över att vara hans dotter, eftersom jag är en liten present av en fantastisk person han är. Han svällde synligt av stolthet.





0 kommentarer



Min pappa är den viktigaste mannen i vår familj och hans beteende och beteende har stor inverkan på mig. Det är han som arbetar för att hålla familjen välmatad och utbildad, uppsats om min far. Förutom att vara vår ekonomiska ryggrad är han också en stor psykologisk hjälp. Hans närvaro ger en känsla av trygghet till alla familjemedlemmar och ger känslomässig tröst. Dessutom fungerar han också som morallärare och uppsats om min far som vägledning vid behov. Min far vägleder mig i frågor som rör utbildning, liv och vänner. Hans åsikt är verkligen värdefull och har aldrig någonsin misslyckats. Barn förstår i allmänhet att deras far är en riktig hjälte och en god vän i livet som alltid instruerar dem att gå på rätt väg. Nedan har vi gett kort och lång uppsats uppsats om min far Min far på engelska för din information och kunskap.


Efter att ha gått igenom dessa uppsatser kommer du att veta vad en fars roll är i en familj, vad är hans ansvar, varför är hans närvaro mycket uppsats om min far i en familj osv. Min pappa är en idealisk person i mitt liv. Han är min riktiga hjälte och min bästa vän någonsin. Han hjälper mig alltid mycket i mina svårigheter. Han är marknadschef på internet i ett aktiebolag i New Delhi. Han är en mycket känd person på sitt kontor såväl som i samhället på grund av sin mildhet och artighet. Han är en mycket intelligent man och hjälper alltid andra i deras problem.


Han är chef för min familj och ger råd och instruktioner till varje familjemedlem. Han löser grannarnas problem. Han tar mig till skolan vid varje PTM och diskuterar min prestation med min lärare. Min pappa är väldigt godhjärtad uppsats om min far och min riktiga hjälte och bästa vän. Han delar alltid med mig av sina alla dåliga och lyckliga stunder. Han berättar för mig att han diskuterar alla sina livshändelser för mig för att ge mig erfarenhet och ta rätt steg i hans frånvaro. Han vill göra mig till en bra person i livet och viktigast av allt till en framgångsrik person genom att följa livets alla etiketter, mänsklighet och etik.


Han är personen som alltid hjälper behövande människor i samhället eller var som helst på vägen. Han lär mig om hur man blir vältränad, frisk, glad och en uppsats om min far person genom hela livet. Han är den goda rådgivaren i min familj, varje familjemedlem tar råd från honom när de får problem. Han är familjens överhuvud och tar alltid första plats medan han äter mat vid matbordet. Min pappa är en mycket kärleksfull och plikttrogen person. Jag lär mig alltid av hans liv och hans erfarenheter. Han berättar om hela livets kamp och sin framgång. Han är personen som lär mig om etiketter, mänsklighet och etik. Han hjälper mig att gå upp ur sängen varje morgon och hjälper mig att förbereda mig för skolan vid rätt tidpunkt.


Min mamma förbereder min frukost och lunch men min pappa hjälper mig att göra mig i ordning. Han kommer från kontoret varje kväll klockan 18 med mycket glädje och lycka. Han är en väldigt aktiv person och börjar spela badminton med oss ​​precis efter att ha kommit från kontoret. Han tar med chokladkurkur, frukt, vackra leksaker, bilderböcker, komediböcker, kläder, skor och andra nödvändiga pappersvaror för studier. Han tar oss ut ur hemmet varje söndagsmorgon i parken eller andra favoritställen för att göra vår semester till en trevlig semester. Vi äter utsökt frukost varje söndagsmorgon och är tillsammans hela dagen med massor av aktiviteter. Ibland går vi på picknick eller berömda sightseeing under lång tid med alla familjemedlemmar.


På mina vinter- och sommarlov tar min pappa med mig mig, uppsats om min far, min syster, mamma och morföräldrar till backstationerna, uppsats om min far, havet och hotell för vila eller rekreation. Min pappa är en väldigt härlig världsfader. Han är min riktiga hjälte, bästa vän, min inspiration och bästa person i mitt liv jag någonsin sett. Han är personen som hjälper mig mycket med att förbereda mig inför skolan, resa mig ur sängen och få mitt hemarbete bra. Han bryr sig alltid om mig och ringer till min mamma på eftermiddagen för att veta att oavsett om jag har kommit från skolan i rätt tid eller inte.


Han är väldigt frisk, uppsats om min far, vältränad, lyckligaste, fridfulla och punktliga person. Han går alltid till kontoret till höger uppsats om min far och lär oss också att gå till skolan vid rätt tidpunkt. Han är en väldigt trevlig person och hjälper mina grannar i deras svåra tid. Han älskar, bryr sig och respekterar min mamma alltid och bråkar aldrig med henne. Han stöttar henne alltid och hjälper till någon gång i köket under hennes sjukdom. Han respekterar och älskar mina morföräldrar och lär oss att ta hand om dem. Han säger att gamla människor är som Gud för oss, vi borde bry oss, älska och respektera dem. Han säger till oss att vi alltid bör hjälpa behövande människor i alla åldrar under hela livet enligt vår status.


Han tar 15 minuter av oss varje dag för att berätta om etiken och andra goda vanor, uppsats om min far. Min pappa är min bästa vän och riktiga hjälte i mitt liv. Jag brukar kalla honom pappa. Han är den mest speciella personen i mitt liv. Han är en mycket bra idrottsmänniska och artist. Han målar på sin fritid och uppmuntrar oss att också måla, uppsats om min far. Essä om min far säger att vi borde vad som helst uppsats om min far som musik, sång, sportaktiviteter, uppsats om min far, måla, dansa, göra tecknade serier, etc eftersom sådana extra aktiviteter håller oss sysselsatta på vår fritid och hjälper oss att vara fridfulla hela livet. Till yrket är han en internetmarknadsföringschef och mjukvaruingenjör i ett aktiebolag i New Delhi.


Han tänker aldrig på att vara tillbaka för att hjälpa behövande människor och alltid redo att hjälpa dem, särskilt gamla människor. Han är min bästa vän och diskuterar alla mina problem. När jag blir trött frågar han mig väldigt lugnt varför och tar mig till översta våningen, låter mig sitta på hans sida, håller hans hand på min axel och uppsats om min far sina egna erfarenheter av uppsats om min far, hans fel och nackdelar inklusive hans framgång för att få mig att inse att det jag gör fel eller rätt. Han lär oss om etiken i livet och betydelsen av äldste och livstiden. Han berättar att vi uppsats om min far gör aldrig någon olycklig i vårt liv och hjälp alltid behövande människor, särskilt gamla människor. Han bryr sig alltid om mina morföräldrar och berättar att gamla människor är som hemmets värdefulla tillgångar, uppsats om min far, utan dem är vi som barn utan mor och fiskar utan vatten.


Han ger alltid mycket bra exempel för att få oss att förstå allt väldigt lätt. Vid varje helg betyder på söndagen tar han oss utanför hemmet till parken för picknick där vi alla njuter av mycket genom att ha lite utomhusaktiviteter och sport. Vi spelar generellt badminton som ett utomhusspel och carambole som ett inomhusspel. Den person jag beundrar någonsin i mitt liv är bara min underbara far. Jag minns fortfarande alla mina barndomsminnen med min pappa. Han var den verkliga orsaken till min lycka och glädje. Det jag är är på grund av honom eftersom min mamma alltid var upptagen i köket och andra hushållsaktiviteter och det var min pappa som har glädje med mig och min syster.


Jag förstår att han är en väldigt unik pappa i världen. Jag känner av att vara uppsats om min far tur som har en sådan pappa i mitt liv. Jag prisar alltid Gud för att ge mig en sådan möjlighet att föda i familjen med god far. Han är en mycket artig och fridfull person. Han skällde aldrig ut mig och tar mina alla misstag väldigt lätt och får mig att inse alla mina misstag väldigt artigt. Han är chef för min familj och hjälper varje familjemedlem att fatta ett bra beslut i den dåliga tiden. Han delar alltid med mig av sina nackdelar och prestationer i livet för att låta oss veta. Han har sin egen verksamhet med onlinemarknadsföring men tvinga mig aldrig att gå inom samma område eller locka mig till sitt eget företag, istället främjar han alltid att göra vad jag vill i mitt liv. Han är verkligen en bra pappa inte för att han hjälper mig utan för hans kunskap, styrka, hjälpande naturen och framför allt hans sätt att hantera människor.


Han respekterar alltid sina föräldrar menar mina farföräldrar och bryr sig om dem hela tiden. Jag minns fortfarande att när jag var liten pratade man vanligtvis med mina morföräldrar om min pappas stygghet i sin barndom men de sa till mig att din pappa är en väldigt bra person i sitt liv, var som han. Han älskar och bryr sig om min mamma och föreslår henne att vila när hon tröttnar på att göra alla hushållssysslor. Min pappa är min inspiration, han är alltid redo att hjälpa mig i mina skoluppgifter och går till och med till varje PTM för att diskutera mitt beteende och prestation i klassen. Min far föddes i en mycket fattig familj men för närvarande är han en av de rikaste människorna i staden på grund av sitt tålamod, hårda arbete och hjälpande natur.


Mina vänner brukar säga att jag är lycklig över att vara son till en sådan far. Jag brukar skratta åt sådana typer av kommentarer och berätta för min pappa, han skrattar också och säger att det de säger inte är sant men sanningen är att jag är så lyckligt lottad som har en son som du. Han säger till mig att min son alltid vara vad du vill och alltid tro på dig. Essä om familjens betydelse. Essä om min far min hjälte. Essä om Jag älskar min familj. En entreprenörsdirektör, White Planet Technologies Pvt. Master i datorapplikation och företagsekonomi. En passionerad skribent, skrivit innehåll i många år och regelbundet skrivit för Indien för att fira. com och andra populära webbportaler.


Tror alltid på hårt arbete, där jag är idag är bara på grund av hårt arbete och passion för mitt arbete. Jag tycker om att vara upptagen hela tiden och respekterar en person som är disciplinerad och har respekt för andra.





ämne för informativ uppsats



En pappa är den som får märket av den strängare föräldern och vars nekande av tillstånd för någonting betyder mycket för barnen. Jag beundrar också min pappa och försöker insupa hans egenskaper så att jag blir som han när jag blir stor. Min pappa är en person som tar hand om min familj och älskar var och en av oss högt. Min far fungerar som pelaren för stöd och styrka för min familj. Min pappa är den person som jag beundrar mest i mitt liv. Jag kan aldrig glömma alla barndomsminnen som jag har med honom. Det är säkert för mig att säga att min far till stor del är orsaken till min nuvarande glädje och lycka.


Jag kan säga att jag är den person jag är idag och den person som jag växer till att bli, allt beror på det inflytande han har haft och har på mig. Han tar sig alltid tid att leka med mig och hinna med allt som händer i mitt liv även efter dagens hårda arbete. Min far är en man som är väldigt unik och annorlunda. Jag känner mig alltid lycklig när jag kommer ihåg att han är min pappa som vet hur han har gjort det allra bästa för mig i livet. Jag känner mig alltid tacksam för att jag har möjligheten att vara hans son och vara en del av en underbar familj som har en fantastisk pappa som han. Min far har visat sig vara en mycket fridfull och artig person. Han skäller sällan på mig och han är alltid lättsam med mig.


Det han försöker göra är att han ser till att jag inser felet som jag har gjort på ett väldigt artigt sätt och hjälper mig att bli bättre och det här har fungerat som magi i många år nu. Min far är ledare och överhuvud för vår familj. Han finns alltid där för varje familjemedlem för att hjälpa oss när vi behöver hans råd och vägledning när vi ska fatta beslut. Varje gång vi har ett problem tar vi det till honom, han försöker hjälpa oss genom att dela med sig av några av de problem som han också stött på tidigare som är ganska lika vårt problem och hur han kunde övervinna dem. Han delar också med sig av alla sina prestationer och nackdelar i livet och säger åt oss att lära av dem. Min far har sin personliga marknadsföringsverksamhet online men han insisterar aldrig på att några av sina barn ska göra karriär inom samma område så att vi kan ta över efter honom.


Han försöker inte ens locka någon av oss till sin verksamhet men han försöker lära ut hur vi kan upptäcka vår egen passion och våra intresseområden i livet. Han gör sitt bästa för att uppmuntra oss för att uppfylla våra olika drömmar. Jag kan frimodigt säga att min pappa är en väldigt bra pappa och detta är inte ett resultat av att han alltid hjälper mig och är snäll mot mig utan för att han visar stor styrka, kunskap, en bra hjälpande och trevlig natur. Han har också mycket goda kunskaper i mänskliga relationer. Han använder detta som ett exempel för att uppmuntra mig att alltid jobba hårt. Jag delar alla mina glada, ledsna och dåliga stunder med honom och han gör också detsamma.


Han finns alltid där för att dela med mig av alla sina livserfarenheter och hur jag kan lära av dem. Min pappa berättar också allt om sin dag och varje händelse som inträffade under dagen. Han gör allt sitt bästa för att jag ska växa upp och bli en mycket framgångsrik person som har bra karaktär och bra beteende. Min pappa lär mig alltid etik, mänsklighet och livsetiketter som kan hjälpa mig i framtiden. Min pappa är alltid redo och villig att hjälpa de människor som är behövande runt omkring oss och han säger att ge är det viktigaste i livet. Min pappa lär också mina syskon och mig hur man är lycklig, frisk och vältränad under hela livet. Min far har visat sig vara väldigt bra mot alla medlemmar i min utökade familj.


Om någon av oss står inför ett särskilt problem är min far vanligtvis den första vi går till för att få råd och hjälp. Min pappa har genom åren visat sig vara en person som har ett väldigt snällt hjärta och jag kan djärvt säga att han är min bästa vän och min hjälte. Appa föddes i Coimbatore, den andra sonen och tredje barnet i en familj med 11 barn. Hans far, min farfar var en sträng man, en respekterad civilingenjör som arbetade för den koloniala brittiska regeringen. Appa gick på Rishi Valley School i Yercaud, grundad på Jiddu Krishnamurthys inlärningsfilosofi. Där lärde han sig värdet av disciplin, respekt för hårt arbete, ärlighet, ansvar och ständigt lärande. Han arbetade där resten av sitt liv och betraktades som briljant och ett geni. Mina barndomsminnen av honom är som en sträng, strikt och inte särskilt kommunikativ man.


Han kände en djup och bestående känsla av ansvar gentemot sin egen födelsefamilj såväl som sin äktenskapliga familj. Den blygsamma lönen han alltid tjänade skulle delas mellan dessa två familjer, och eftersom han var hemsk på att vända sig till förmån eller befordra sig själv steg han aldrig inom Voltas leden och hans inkomst förblev ganska patetisk tills han dog. Detta gjorde oss officiellt till en lägre medelklassfamilj och vår barndom var sparsam, sparsam och stram. Lite pengar betydde mycket. Trots dessa begränsningar planerade Appa vår framtid framgångsrikt. Resten av våra liv hade vi tak över huvudet. En av de mest anmärkningsvärda sakerna med Appa var antalet saker han var intresserad av. Efter flera månader köpte han sig en Singer symaskin.


Sedan dess har han sytt alla våra kläder, inklusive vinterskoleuniformer. Han var en enastående kock och älskade att laga mat. Det bästa av allt var att han var en lysande musiker, begåvad i att spela vichitra veena. Jag har sakta insett hur mycket av den jag är formats av vem han var. Ärligt talat kan jag inte jämföra någon med min far. När han berättar för mig om äventyren från sitt förflutna inser jag hur modig och entusiastisk han är och hur viktigt det är att prova så många saker som möjligt i livet. När han var ung reste han till mer än fyrtio länder med nästan inga pengar på fickan, han träffade människor som skiljer sig från varandra i sina kulturer och värderingar, men en sak som min far förstod är att vänlighet är en nyckel till kommunikation.


Därför är min far mitt personliga exempel på en person som steg för steg når sina mål, förbättrar sina egna färdigheter och inte slutar skapa något unikt trots åldern. Han är en av de människor som gör sitt bästa för att njuta av livet i dess stora spektrum av de saker som är möjliga, och han kan tydligt se sätten att få mer erfarenhet. Lämna detta fält tomt. Nedan har du en fantastisk möjlighet att anlita en professionell terminsskrivare för att få anpassad skrivhjälp nu:. se 0. Om oss Guide för att skriva en fantastisk uppsats Tips om hur du skriver en effektiv terminsuppsats. Uppsats om min far 15 november, Låt experter skriva en originaluppsats om din far åt dig! Han berättar om hela livets kamp och sin framgång.


Han är personen som lär mig om etiketter, mänsklighet och etik. Han hjälper mig att gå upp ur sängen varje morgon och hjälper mig att förbereda mig för skolan vid rätt tidpunkt. Min mamma förbereder min frukost och lunch men min pappa hjälper mig att göra mig i ordning. Han kommer från kontoret varje kväll klockan 18 med mycket glädje och lycka. Han är en väldigt aktiv person och börjar spela badminton med oss ​​precis efter att ha kommit från kontoret. Han tar med chokladkurkur, frukt, vackra leksaker, bilderböcker, komediböcker, kläder, skor och andra nödvändiga pappersvaror för studier. Han tar oss ut ur hemmet varje söndagsmorgon i parken eller andra favoritställen för att göra vår semester till en trevlig semester.


Vi äter utsökt frukost varje söndagsmorgon och är tillsammans hela dagen med massor av aktiviteter. Ibland går vi på picknick eller berömda sightseeing under lång tid med alla familjemedlemmar. På mina vinter- och sommarsemester tar min far oss med mig, min syster, mamma och morföräldrar till backstationerna, havet och hotellen för vila eller rekreation. Min pappa är en väldigt härlig världsfader. Han är min riktiga hjälte, bästa vän, min inspiration och bästa person i mitt liv jag någonsin sett. Han är personen som hjälper mig mycket med att förbereda mig inför skolan, resa mig ur sängen och få mitt hemarbete bra. Han bryr sig alltid om mig och ringer till min mamma på eftermiddagen för att veta att oavsett om jag har kommit från skolan i rätt tid eller inte.


Han är väldigt frisk, vältränad, gladast, fridfull och punktlig person. Han går alltid till kontoret vid rätt tidpunkt och lär oss också att gå till skolan vid rätt tidpunkt. Han är en väldigt trevlig person och hjälper mina grannar i deras svåra tid. Han älskar, bryr sig och respekterar min mamma alltid och bråkar aldrig med henne. Han stöttar henne alltid och hjälper till någon gång i köket under hennes sjukdom. Han respekterar och älskar mina morföräldrar och lär oss att ta hand om dem. Han säger att gamla människor är som Gud för oss, vi borde bry oss, älska och respektera dem. Han säger till oss att vi alltid bör hjälpa behövande människor i alla åldrar under hela livet enligt vår status.


Han tar 15 minuter av oss varje dag för att berätta om etiken och andra goda vanor. Min pappa är min bästa vän och riktiga hjälte i mitt liv. Jag brukar kalla honom pappa. Han är den mest speciella personen i mitt liv. Han är en mycket bra idrottsmänniska och artist. Han målar på sin fritid och uppmuntrar oss att också måla. Han säger till oss att vi borde ha något extra som musik, sång, sportaktiviteter, målning, dans, tecknad serie, etc, eftersom sådana extra aktiviteter håller oss sysselsatta på vår fritid och hjälper oss att vara fridfulla hela livet. Till yrket är han en internetmarknadsföringschef och mjukvaruingenjör i ett aktiebolag i New Delhi.


Han tänker aldrig på att vara tillbaka för att hjälpa behövande människor och alltid redo att hjälpa dem, särskilt gamla människor. Han är min bästa vän och diskuterar alla mina problem. När jag blir trött frågar han mig väldigt lugnt varför och tar mig till översta våningen, låter mig sitta vid hans sida, hålla hans hand på min axel och diskutera sina egna upplevelser av livet, hans fel och nackdelar inklusive hans framgång i för att få mig att inse att det jag gör fel eller rätt. Han lär oss om etiken i livet och betydelsen av äldste och livstiden. Han säger till oss att vi aldrig ska göra någon olycklig i vårt liv och alltid hjälpa behövande människor, särskilt gamla människor.

No comments:

Post a Comment